Alweer ruim een jaar geleden ben ik met nog iemand aan een schoolproject begonnen ter promotie en image-verandering van het dragen van gehoorbescherming. Uit eigen ervaring bleek dat mensen mij soms aankeken als ik tijdens het werken met live geluid en het bezoeken van concerten gehoorbescherming droeg. Ook werd ik er wel eens op aangesproken en dan bleek na een kort gesprek dat men helemaal niet bewust was van de kans op een gehoorbeschadiging.
In samenwerking met de Nationale Hoorstichting zijn we toen begonnen aan een aantal campagne ideeën die afgestemd waren op de doelgroep. Later heeft Alpine dit omgesmeed tot een daadwerkelijke campagne genaamd ‘Geen Domoor’.
Nog steeds probeer ik het dragen van gehoorbescherming te promoten en als iemand mij er over vraagt neem ik graag de tijd om het nodige te vertellen. Zo kreeg ik 2 maanden geleden van Lisette Jonkman (studente Journalistiek Hogeschool Windesheim) de vraag of ik een aantal vragen wou beantwoorden voor achtergrond artikel over gehoorbeschadiging onder de jongeren.
Het gehele artikel kun je hier lezen..
ziet er grappig uit :H
Leuk en bovenal een goed stuk! …en het heeft helemaal niets grappigs, maar dat zal mijn beperking qua humor wel zijn :D.